מיני בר, קולרים, פילטרים ומסננים - מטריקס

מערכת סינון מים היא כבר מזמן בגדר חובה בכל בית בעולם המודרני. הסננים השונים מסייעים בטיהור המים הביתיים והשבחתם, מטפלים בהצטברות אבנית מסלקים חול בוץ לכלוך וחלודה ומונעים את זיהום המים מכימיקלים, טעמי לוואי וריחות לא נעימים. בשוק קיים מגוון רחב של מערכות סינון המיועדות לשימושים שונים – סינון מתקני מים, קולר מים, מכשירי בר מים, מסנן דירתי, מסנן תת כיורי ועוד. כל אלו נועדו להבטיח אספקת מים איכותיים על פי הצורך, ועל כן חשוב להקפיד על שימוש נכון ועל החלפת מסנן מים פעם בחצי שנה, בהתאם לכמות המים הנצרכת.

מערכות סינון מים פופלאריות:

  1. מסנן דירתי – מדובר למעשה במערכות טיהור מים ביתיות אשר מתחברות אל הצינור הראשי בדירה בסמוך לשעון המים, או לנקודות מים ספציפיות בדירה (מכונת כביסה, מדיח כלים, דוד חשמל וכדומה). תפקידן של מערכות אלו למנוע התגבשות של אבנית על גופי החימום של  מוצרי החשמל השונים, בכך אנו חוסכים בחשמל רב ומאריכים את חיי המוצרים. כמו כן למערכות אלו היכולת לסלק לכלוך גס הקיים בצנרות המים ובכך לספק מים נקיים ואיכותיים לשימוש בכל נקודת מים קיימת בדירה.
  2. בר מים לסינון – נחשב לפיתרון פופולארי ואידיאלי למי שתייה נקיים ובריאים. כיום מוצעות בשוק המון ברי מים בגדלים וצבעים שונים בהתאם לטעמו האישי של הלקוח. ברי מים מתחברים ישירות אל מערכת המים ואל מסנני קו, אשר פועלים לניקוי וטיהור מי השתייה עד לקבלת מים איכותיים וזכים בעלי טעם טוב וללא ריחות לוואי. יש להחליף את הסנן בבר המים אחת לחצי שנה.
  3. מסנן תת כיורי – סנן המותקן מתחת לכיור המטבח, ותפקידו לטהר את המים בעזרת מספר פילטרים ייעודיים. המים המסוננים יכולים לעבור ישירות לברז המטבח, או לחילופין דרך ברז קטן יותר המותקן בצד הכיור. מסנן תת כיורי יכיל מלבד מסנני אבנית גם מסנני פחם, המיועדים לטיפול בכלור ובטעמי לוואי וסנני פוליפרופילן ללכידת חול ,לכלוך,חלודה וכו'.
  4. קולר מים – מתקן מים המיועד לאספקת מים קרים, איכותיים ובריאים במקומות ציבוריים. קולר מים מוצבים בעיקר במוסדות לימוד, בתי חולים ומבנים ציבוריים נוספים. מרבית הקולרים עושים שימוש במערכת סינון פחם המעניקה למים טעם נקי מטעמי לוואי וריחות לא נעימים.