נועם- מסנן אבנית ביתי מרכזי

אבנית נוצרת כתוצאה מתהליך התגבשות (מלשון גביש) הסידן. התהליך הופך אותו לאבן קשה (אבנית) אשר ככל שהיא מתרבה כך היא מצרה ומקטינה את קוטר מעבר המים בצנרת ועלולה לגרום לסתימתה. חשוב לציין, כי הנזק שגורמת אבנית יכול להיווצר בכל סוגי הצנרת.

למה האבנית גורמת וכיצד ניתן לטפל?

הנזק של האבנית אינו מתמצה רק בצמצום הנפח של מעבר המים אלא גם בכך שבמקום לחמם את המים אנחנו מחממים את האבן ובכך מבזבזים מקורות אנרגיה וכסף.

יש דרכים וחומרים שונים למניעת אבנית בצנרת. מגוון פתרונות אפקטיביים וידידותיים לסביבה עשויים למנוע היווצרות אבנית ובכך להבטיח כי המים יישמרו טובים, טעימים, נקיים, צלולים ונטולי מזהמים שונים.

עם האביזרים היעילים למניעת אבנית נמנים מסננים ופילטרים שונים המותקנים במערכות המים. יש בהם כאלה המעשירים ומשביחים את המים על ידי הוספת מינרלים, כך שהפעילות היא בעלת אפקט כפול.

העדר אבנית בגופי החימום השונים, בצנרת המסועפת, במכונת הכביסה ובמדיח הכלים מהווים ערובה להפקת מלוא הפוטנציאל הגלום במכשירים אלה תוך כדי אבטחה כי המים המשמשים בהם הם מים שלא גורמים כל נזק למכלולים השונים, העדינים והרגישים, שמורכבים באותם מכשירים.

מניעת אבנית

ניתן למנוע אבנית בין השאר על ידי שחרור כמות קטנה של אבץ לתוך המים. נוכחות אבץ במים גורמת לאבנית להתגבש בצורה של מחטים ולא כקוביות והשינוי נשמר ומורגש במים. האבנית המתגבשת למחטים היא רכה ופריכה וקלה מאוד לניקוי. ניתן לנקות אותה ללא קושי ובכך למנוע את הצטברותה.

תהליך זהתהליך אלקטרוליטישל שחרור אבץ במים מותיר בהם את המינרלים החיוניים ובה בעת מונע נזקי אבנית. הוא מתבצע ללא כל תלות בגורמים כגון שיעור הספיקה, מרחק או זמן, ואינו מצריך שימוש באנרגיה חיצונית. כמו כן מדובר בתהליך ידידותי לסביבה.

חברה מקצועית מציעה מגוון פילטרים ומסננים למערכות השתייה וחימום המים. ניתן לבחור בסוגים שונים של סננים. לשם כך מומלץ להתייעץ עם נציגי השירות המקצועיים של החברה המספקת מסנני פחם, סננים משולבי מיקרופילטר, סננים ייחודיים נגד אבנית ועוד.

הסננים השונים מתאימים הן למערכות סינון ראשוני והן למערכות אוסמוזה הפוכה, מערכות תת כיוריות, קולרים ומיני ברים שונים.

קיימים גם סוגים אחדים של טבליות האמורות לתת מענה לבעיה זו אולם יעילותן פחותה יותר מאשר שימוש במסננים ייעודיים להסרת אבנית. כך או כך בכל מקרה שבו אתם מזהים אבנית חשוב להתייעץ עם נציגי השירות של חברה המספקת מסננים ופילטרים. ייתכן שעל מנת לצמצם את כמות האבנית נדרשת תחזוקה שוטפת קפדנית יותר או שימוש באמצעים שונים במקביל.

מסנני אבנית נועדו  להשביח את טעם המים ולהגן על הצנרת. שתי מטרותיו של כל אחד מהפתרונות מצדיק להשקיע מאמץ ובמידת הנדרש גם כסף להתמודדות עם בעיה זו.

וסבתא היתה ממליצה על שיטה למניעת היווצרות אבנית במכונת הכביסה: בתא של האבקה יש לשים שתי כפות גדושות של מלח לימון ולהפעיל אותה כאשר היא ריקה לחלוטין. לדבריה (שמעתי אותם במו אוזניי) "המכונה יוצאת מבריקה ובלי שום לכלוך". סבתא ממליצה לחזור על התהליך פעם בחצי שנה.

מניעת אבנית היא אפוא מטרה חשובה התורמת לשמירה על בריאות המשתמשים במים ומאריכה את חיי המכשירים המוליכים אותם.