המים שמגיעים לברז שלכם מכילים גם חומרים אחרים. חלקם יכולים להיות מועילים יותר בעוד שחומרים אחרים שמצויים במים עשויים לגרום לנזקים. מסנני מים ביתיים יכולים לעזור בכך שמרחיקים את החומרים המזיקים מהמים, מסננים אותם ושומרים עליהם מחוץ למי השתייה שלכם.

 

נועם- מסנן אבנית ביתי מרכזי

 

מדוע להשתמש במסנן מים דירתי?

למרות שמי הברז בישראל נחשבים איכותיים ומתאימים לשתיה, קיימים מקרים נקודתיים של זיהומים עקב סיבות שונות ובנוסף לזה, מי הברז מכילים ריכוזים שונים של חומרים שעלולים להשפיע על אורך החיים של הצנרת הביתית, הברזים ומכשירים מסויימום כגון דוד חימום, מדיח, מכונת כביסה ואפילו מקרר.

היות וישנם סוגים שונים של מסנני מים ביתיים, הבחירה באחד התואם לצרכים שלכם עשויה להיות מעט מאתגרת. לכן ריכזנו עבורכם מספר נקודות למחשבה שיש לקחת בחשבון בעת בחירת מסנן מים ביתי מומלץ, על מנת שהסוג, על כל הפונקציות שמציע, יתאים בצורה הטובה ביותר לצרכים וההעדפות האישיות שלכם.

הסוגים השונים של מסננים ביתיים

ישנם סוגים שונים של מטהרי מים, חלקם מסננים אבנית, אחרים מסננים חול, חלקיקי חלודה או לכלוכים אחרים. יש מסננים שמתמקדים בהרחקת חיידקים ומזהמים בעוד שאחרים מרחיקים טעמי לוואי וריחות רעים. רגע לפני שאתם בוחרים מסנן כזה או אחר, כדאי שתכירו את הסוגים השונים:

  • מסנן אבנית – כנגזר משמו, סוג זה מסנן את האבנית מהמים. הוא עושה זאת באמצעות כדוריות סיליפוס ומותקן קרוב לשיבר הראשי.
  • מסנן פחם פעיל – מטרתו לסנן את טעם וריח הכלור שיש במים. מכיוון שהוא מסנן חלקיקים רק מגודל מסוים מומלץ להתקין אותו יחד עם מסנן מכני בסמוך לשיבר הראשי.
  • מסנן מכני – מסנן מכני מסנן לכלוכים גסים שיש במים כמו חלקיקי חלודה או חול. לרוב הוא מתאים לבניינים ישנים שיש בהם צנרת ישנה. גם סוג זה מותקן בסמוך לשיבר הראשי.
  • מסנן אוסמוזה הפוכה – מסנן זה כולל בתוכו מסנן מכני, מסנן פחם פעיל, מסנן אשר משפר את טעם המים (מינרליזטור) וגם ממברנה שסופחת את המינרלים והמלחים במים. סוג זה מותקן מתחת לכיור.

כיצד מיקום התקנת מסנן משפיע על איכות המים?

מסנני מים ביתיים ניתן להתקין בשני מקומות עיקריים: ליד השיבר הראשי או בצמוד לברז/מתחת לכיור המטבח.

התקנה ליד נקודת המים הראשית (הזנת המים הביתית)

מסנן ביתי עמיעד - ספיר אלפא

מסנן ביתי עמיעד – ספיר אלפא

מסנן שמותקן בסמוך לשיבר הביתי מסנן את המים לפני שהם נכנסים אל הצנרת הביתית. מסננים אלו מתחלקים לשני סוגים:

  • מסנן אבנית – מסנן את האבנית מהמים ובכך מונע מאבנית להצטבר על גופי חימום ובמוצרי חשמל שונים שמשלבים מים בפעולתם כמו הקומקום, מדיח הכלים, דוד המים, מכונת הכביסה ועוד. התקנת מסנן בסמוך לשיבר פותרת את בעיית ה"מים הקשים" ומאריכה את חייהם של המכשירים השונים משמעותית.
  • מסנן מכני – מסנן חלקיקים גדולים וגסים שצפים במים כמו למשל חלקיקי חלודה מהצנרת, גרגירי חול וכדומה.

התקנת שני סוגי המסננים הנ"ל עוזרת לוודא שהמים שמשמשים אותנו בדרכים שונות יהיו כמה שיותר נקיים ובריאים לשתייה ובד בבד, היא מסייעת לשמור על הצנרת הביתית ותחזוקתה ומאריכה את חייהם של מכשירי החשמל השונים.

התקנה מתחת לכיור הבית

מסננים ניתן גם להתקין מתחת לכיור המטבח על מנת לסנן את המים שזורמים בברז ומשמשים לשתייה ובישול. גם כאן ישנם סוגים שונים של מסננים ולכל אחד תפקיד אחר, אולם אין ספק שאחד הסוגים המומלצים ביותר הוא של מסננים שפועלים בשיטת אוסמוזה הפוכה. טכנולוגיה זו משלבת בין טכניקות סינון שונות ביניהן: מסנן מכני, מסנן פחם פעיל וממברנה. ניתן גם לשלב מינרליזטור כדי לשפר את טעם וריח המים.

התקנת מסנן מים מתחת לכיור לצד התקנת מסנן על השיבר הראשי יכולה להציע תוצאות מיטביות ולהשפיע על איכות המים בבית במידה רבה.

אז איך בוחרים מסנן מים דירתי?

הכירו את מקור המים שלכם

צרכי הסינון שלכם תלויים באיכות אספקת המים הספציפית לכם, בהעדפותיכם האישיות בכל הנוגע לטעם וריח ובכל הנסיבות הבריאותיות הייחודיות לבית שלכם. כדי לבחור מסנן מים ביתי מומלץ חשוב להבין אילו מזהמים מתקיימים במים שלכם. מדובר בצעד ראשון שיעזור לכם להבין איזו מערכת סינון תספק לכם את המענה הטוב ביותר.

התאמת המסנן לאורח החיים בבית ולגודל התקציב

ישנם סוגים שונים של מסננים אשר זמינים לצרכנים, בחירת הסוג המתאים תלויה לא פעם במטרת השימוש ובגודלו של התקציב שלכם. לרוב המותגים בתחום ישנו מבחר גדול של מסננים ועליכם מוטלת המשימה לבצע חקר שוק, להכיר את הסוגים, לבחון את חוות הדעת הקיימות, לחפש המלצות ולהתייעץ עם נציגי המכירות של החברה כדי לראות את התמונה הגדולה ולוודא שהמסנן יעבוד עבורכם וישרת את מטרת הרכישה.

מחירי מסננים

מחירי מערכות סינון משתנים בין מערכת למערכת ונעים בתוך טווח רחב. מלבד העלות של המכשיר עצמו, כאשר בוחרים מסנן מים ביתי מומלץ יש לקחת בחשבון גם את עלויות התקנה ואת פעולות התחזוקה הנדרשות. זכרו – על מנת לעבוד כראוי כל מערכות המים דורשות תחזוקה והחלפת פילטרים אחת לתקופה.

התאמת המערכת לבית שלכם

ישנם סוגים שונים של מסנני מים ביתיים ושיטות התקנה. חשוב להבין שלא לכל המסננים יש את אותה הטכנולוגיה ולא כל מסנני מים יעילים במאת האחוזים בסילוק כל המזהמים הקיימים. לכן נדרשת התאמה אישית לצרכים ולמבנה, מה גם שעליכם לדעת מה תרצו שהמסנן יעשה לפני שאתם קונים.

בחנו את היתרונות והחסרונות של כל מערכת סינון

לכל מערכת סינון יש יתרונות וחסרונות וחשוב להיות מודעים לכך על מנת להגיע לבחירות נכונות. אם תרצו מידת התאמה מדויקת לצרכים שלכם. בכל סוג שתבחרו הקפידו לשמור על תחזוקה שוטפת, כי מסנן שאינו מטופל כראוי עלול לגרום ליותר נזק מתועלת. החליפו פילטרים כדי לשמור על מי השתייה שלכם בריאים בהתאם ללוחות זמנים מומלצים, וכאשר מדובר במערכות מורכבות, הזמינו טכנאי כדי שיבצע טיפול. ולסיום, אל תתפשרו על החברה ממנה אתם קונים, הקפידו לקנות ממקום ששמו הולך לפניו ומספק לכם אחריות על המסננים.