הגעתם הביתה ותכננתם להיכנס להתקלח, אבל גיליתם זרם מים חלש מביך במיוחד. במקביל לכך, סך הכול רציתם למזוג לעצמכם כוס מים צלולים מהבר מים שלכם,  אבל גם שם גיליתם לחץ מים נמוך במיוחד. מה הסיבות לכך וכיצד מטפלים בנושא של לחץ מים נמוך בבית? הנה הסיבות לכך:

בין אם אתם מתגוררים במבנה מגורים, או שמא אתם קוראים את השורות האלו ממשרדכם, כנראה שיש אצלכם בר מים, וגם כנראה שאתם נאלצים להסתפק בזרם מים מאוד חלש. בין אם אתם בבית או במשרד כרגע, יש כמה דברים שכדאי לדעת לגבי זרם מים חלש במיני בר. בואו נתחיל עם הסיבות היותר נפוצות לתופעה המרגיזה הזאת. 

מיני בר לבית

זרם חלש של מים בבית? יש לכך סיבות

אם אתם חווים זרמים מאוד חלשים של מים בדירתכם, קודם כל מומלץ לערוך ביקור קצר בסביבת השיבר. אם אתם עדים לכך שהשיבר אינו פתוח עד הסוף, עשו זאת לאט-לאט ונסו להגביר לחץ מים במבנה. חשוב לדעת, לא לפתוח את השיבר עד הסוף במהירות, מאחר שאבנית, לכלוך וחלודה יכולים פשוט לסתום את הצנרת. 

אם הכול בסדר עם השיבר, ייתכן שיש אצלכם סתימה בפילטר המים שנמצא בסביבתו של השיבר גם הוא. באופן כללי, פילטרים מהסוגים האלו ניתנים להחלפה וגם אמורים להחליף אותם כל זמן-מה (סובייקטיבי ומשתנה בהתאם לתשתיות וצנרות המים, אבל בעיקרון מומלץ לנקות את הפילטרים האלו כל מספר חודשים). 

נזילות בצנרת המים יכולות לגרום בקלות ללחץ מים נמוך 

סיבה נוספת ונפוצה לכך שיש לחץ מים נמוך בבית, טמונה בכל מיני נזילות בצנרת המים במבנה. במקרים אלו, כמובן שתצטרכו להזמין אינסטלטור מקצועי שיטפל בנושא. אגב, עוד חלק בצנרת שמומלץ לבדוק, הוא החלק של ברז הניל, שנמצא מתחת לכיור ואחראי לאספקה של מים בלחצים תקינים. 

ייתכן שהברז הזה מתישהו הסתובב ונסגר מעט (קורה כשמאחסנים תכשירי ניקוי מתחת לכיור, ובלי לשים לב פשוט סוגרים מעט את הברז, מה שמשפיע על לחץ המים). מעבר לסיבות אלו שציינו כאן למעלה, ישנן סיבות נוספות לכך שתצטרכו לבצע הגברת לחץ מים בבית. למשל, אם הבניין ישן וקיימות בו משאבות מים אשר מספקות מים לקומות הגבוהות בבניין, אך המשאבות אינן חזקות דיה. 

לחץ מים נמוך? הגברת לחץ מים במבנה מגורים ובמשרדים 

בכל מקרה, בין אם הסיבה ללחץ המים הנמוך בדירה היא כזו או אחרת. כדאי לדעת שניתן לבצע הגברת לחץ מים בעזרת אנשי מקצוע מוסמכים לטיפול בצנרות, בלחץ מים נמוך וכו'. 

אם אתם צריכים סיוע מקצועי נוסף, מומלץ לאתר אותו ולא לנסות לפתור את הבעיה לבד. שימו לב, לחץ מים בבית חייב להיות מווסת, מאחר שלא כל צנרת יכולה להתמודד עם לחצים גבוהים של מים. במיוחד לא צנרות ישנות. בהצלחה!