איך לחסוך במים?

פילטרים וסננים הם אביזרים המונעים חדירתם למי השתייה של לכלוכים ומזהמים שונים אשר מעכירים לא רק את מראה המים אלא את טעמם. חדירתם של חומרים שונים למים עלולה לסכן את השותים אותם.

פילטר מהווה גורם חוצץ, שכבת הגנה וביטחון מפני חלחול הגורמים הלא רצויים אל מי השתייה. מערכת סינון שבמרכזה פילטרים שונים מהווה ערובה לשמירה על מים טהורים ונקיים, איכותיים ובטיחותיים לשתייה.

קיימים סוגים שונים של פילטרים ובהם: מסנני פחם, סננים משולבי מיקרופילטר, סננים נגד אבנית, מסנני ממברנה לאוסמוזה.

פילטרים וסננים מסננים את המים ומזקקים אותם מטעמי לוואי הנגרמים בשל חומרים שונים ובהם, לדוגמה, כלור. הפילטרים נמצאים במערכות סינון ראשוניות, במיני ברים ובקולרים, במערכות אוסמוזה הפוכה ובמערכות תת-כיוריות.

על מנת להתאים את מערכות הסינון ואת סוג הפילטרים ואיכותם מומלץ להתייעץ עם  מומחי חברה מקצועית ביותר בתחום טיהור מים והשבחתם.

אחד מסוגי הפילטרים השימושיים ביותר הוא זה המבוסס על אוסמוזה הפוכה, שיוצר הפרדה בין המים המזוהמים והלא ראויים לשתייה לבין המים המסוננים והמזוקקים. במערכות אלו יש קרום (ממברנה) שתפקידו וייעודו לסנן את המתכות הכבדות, האבנית, הכלור , חיידקים ומזהמים שונים. יעילות המכשיר היא כמעט מושלמת, אם לנקוט לשון זהירות.

תהליכי הסינון המתקיימים במערכת זו מתבצעים באמצעות סוגים שונים של  פליטרים, אשר כל אחד מהם מיועד ומיוחד לאחד מארבעה התהליכים: פילטר חלקיקים (המסנן את החלקיקים השונים), פילטר פחם (הסופח אליו את הכלור), פילטר פחם שני, המכונה גם מסנן בקטריות שתפקידו לוודא כי המים טהורים לחלוטין, וממברנה, אשר תפקידה לפצל את המים המלוכלכים מהמים המטוהרים שנאגרים במכל מיוחד.

בקולרים ובמיני ברים מותקנים, בין השאר, סננים ( נושאי תו תקן מחייב ומחמיר) שמטהרים את המים ויש להחליפם על פי הוראות יצרן אחת בחצי שנה או, לחלופין, לאחר שימוש בכמות מסוימת של מים.

מערכות נפרדות לסינון מים ביתיים

החברה  מייצרת ומשווקת יחידות סינון עצמאיות שניתן להתקינן סמוך לשעון המים הראשי בבית. המסנן ( עשוי נירוסטה) מסנן מוצקים קטנים כגון חול, חלודה ועוד. כמו כן המסנן מטפל בתופעת האבנית, העלולה לסכן את גופי החימום של מוצרי חשמל ביתיים. מדובר במוצר חיוני ואפקטיבי המאריך את "חייהם" של מוצרי החשמל השונים ואינו כרוך בצורך להחליף מסננים

לצרכנים הביתיים מוצעים גם סננים שונים למקרר, שתפקידם לספוח חומרים אורגניים וכלור. הם מונעים ריחות וטעמי לוואי. על מנת לשפר את איכות המים רצוי ומומלץ להוסיף סנן חיצוני על הצינור המוביל למקרר.

במה לבחור?

על מנת לשפר את איכות החיים רצוי כמובן לשפר, בראש ובראשונה, את איכות המים. ניתן לעשות זאת על ידי התקנת פילטר מים במקור הכניסה המרכזי של המים לבית. חסרונה של שיטה זו נעוץ בעובדה כי חלק ניכר מהמים שאנחנו צורכים לשימושנו אינם מיועדים לשתייה, לכן העברתם דרך הפילטר הי בזבוזו, מאחר שכל פילטר בנוי להעביר קיבולת מסוימת של מים ולא מעבר לה. ככל שכמות המים שעוברת דרך פילטר ומסננים גדולה יותר, כך יש הכרח להחליפם מוקדם יותר.

התקנת פילטר מים תת-כיורי מהווה ערובה לכך שהמים שיטוהרו באמצעותו יהיו מי השתייה שלנו. על מנת להפיק את מרב התועלת מהפילטר מומלץ להסתייע בשירותיהם המקצועיים של נציגי השירות של החברה, אשר ייעצו לכם וישיבו על כל שאלותיכם לפני ההתקנה ובכל עת במשך פעילותו של הפילטר

מים מסוננים וטהורים הם מים בריאים יותר. התועלת המופקת מהם מצדיקה את עלות המוצר המאפשר את זיקוקם וטיהורם. מערכת סינון מים מייתרת את הצורך להצטייד בכל פעם מחדש בבקבוקים או במכלים של מים.

ואחרי שאמרנו וכתבנו זאת, עדיין עשוי או עלול הצרכן הפוטנציאלי להתלבט נוכח סוגי הפילטרים השונים. מה שעשוי להקל על הבחירה שלו הוא הבחנה ברורה בין סננים ביתיים לסינון מי השתייה לבין סננים שתפקידם לסנן מים של מכונת כביסה, מדיח כלים ועוד.  אתם לא נדרשים להחליט לבדכם; נציגי השירות של החברה יסייעו לכם על פי הגדרת הצרכים, השימושים ואפיון פרופיל השימוש הביתי במים.

בשורה התחתונה: יש סוגים של סננים ויש מערכת של אוסמוזה הפוכה. על פי הצרכים והתקציב העומד לרשותכם נוכל להתקין בביתכם מערכות מגוונות לזיקוק המים ולטיהורם.