מטהר המים קובע את איכות מי השתייה שלנו בבית או במשרד. זהו מתקן ייחודי עם יתרונות רבים כגון שיפור טעם המים, חיסכון בהוצאות על רכישה נפרדת של מים מינרלים ויעילות בסינון כניסת מתכות, מזיקים וחיידקים. המטהר הוא הפתרון היעיל והמשתלם ביותר להתמודדות עם הנזקים המלווים צריכה של מי ברז. יחד עם זאת, מי שמעוניין לנצל את היתרונות של המכשיר חייב לדעת כיצד לרכוש אותו ועל מה לשים דגש.

יש מספר סוגים של מטהרי מים וההבחנה ביניהם מתבצעת לפי הייעוד. יש מטהרים המטפלים רק במראה המים וצלילותם, מטהרים המשפרים את טעמם וריחם של המים ומטהרים המנקים את המים מרעלים ואף מונעים מעבר של חיידקים. רצוי לרכוש מתקן טיהור משוכלל ומתקדם המשיג את כל המטרות בעת ובעונה אחת. רכישה של מתקן כזה היא השקעה משתלמת בטווח הארוך והיא מומלצת בעיקר עבור משפחות עם ילדים. בנוסף, עליכם לזהות את השיטות לטיהור המים ולוודא שהן עולות בקנה אחד עם הצרכים שלכם.

מוצרים שונים לטיפול במי צריכה

האמצעים לטיפול במי צריכה הם מסנן דירתי, מסנן פחים פעיל, אוסמוזה הפוכה ונורות לטיהור מיקרוביאלי.

סנן מכאני פועל בצורה פשוטה והוא מהווה את הבסיס של מתקן הטיהור. המסנן מאפשר את זרימת המים אולם מונע מעבר של חלקיקים מעבר לגודל מסוים. ניתן להתקין את המסנן בנקודת המוצא הראשית של המים, או ספציפית על הברז. ההבדלים בין המסננים באים לידי ביטוי ביכולת המכאנית למנוע כניסת חלקיקים בגודל מסוים. מסננים אינם אחראיים על טיהור המים בפועל אלא רק על סינון החלקיקים כאמור.

לעומת סנן מכאני, תפקידו של מסנן פחם פעיל הוא לשפר את הריח ואת הטעם של המים. הוא מנקה את המים בברז מכלור ותרכובות שונות ומשיג תועלת אפקטיבית תוך זמן קצר. מצד שני, הוא אינו מטהר את המים מחיידקים ובהיעדר תחזוקה נכונה הוא עלול להפוך לבית גידול עבורם. האמצעי לטיפול יסודי יותר במים הוא מערכת אוסמוזה הפוכה. זו מערכת הפועלת באמצעות ממברנה ותפקידה לאפשר מעבר מים בלבד. בתוך הממברנה ישנם גם מסנן מכאני וגם מסנן פחם פעיל. לבסוף כדאי להזכיר את המערכות לטיהור מיקרוביאלי, הממיתות את החיידקים במים ומבוססות על מנורות סינון מעקרות או על סננים נפרדים.

תנאי עסקה וקבלת אחריות

בעת בחירת מטהר מים כדאי לשים לב גם לתנאי העסקה. רצוי לבחור מטהר מים המיוצר על ידי חברה מובילה ומנוסה. יש לבדוק לגבי תו התקן של המטהר והעמידה בקריטריונים של משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה. קבלו החלטה תוך התחשבות בעלויות חלקי החילוף של המתקן, בהוצאות על תיקונים או שיפורים ובהיקף האחריות.

לסיכום, בחירת מטהר מים כרוכה בהכנת שיעורי בית ובלא מעט בדיקות. את המפרט הטכני של המטהר ניתן לבדוק מול היצרן, נציגי השירות או באמצעות אתרי האינטרנט העוסקים בתחום, אולם בדיקה של תקופת האחריות דורשת מעורבות גדולה יותר. חשוב לבצע את הבדיקות הללו על מנת ליהנות מהמטהר ומהפוטנציאל שלו. מטהר מים הוא אמצעי קריטי לקביעת איכות המים אותם אנו צורכים במשרד, בבית או בשעות הפנאי.