תפקידו של פילטר המים הוא לסנן את המים, לשפר את טעמם ואיכותם ולהרחיק מהם חיידקים, מזהמים וחלקיקים לא רצויים. אם הנכם מתלבטים ואינכם יודעים כיצד פילטר מים בבית יכול לעזור לכם, לפניכם כמה סיבות לקנות פילטר מים ביתי.

 

איכות ושיפור הרכב המים

מי השתייה שלנו מגיעים ממקורות שונים ומגוונים ודרכם אל ברז המים שלנו ארוכה. המסע של המים ממקור המים אל הכוס שלנו עובר דרך צנרות מים, אשר חלקן ישנות בלשון המעטה. כתוצאה מכך המים חשופים למזהמים שונים כמו חלודה וחיידקים, ואותם מזהמים עלולים לפגוע בבריאות שלנו כשאנו לוגמים לרוויה מי ברז. באמצעות פילטר מים ניתן לסנן את כל המזהמים, שנמצאים במים ולוודא שהמים שאנו שותים לא יהיו רק מרעננים, כי אם גם בריאים יותר. 

הרכב שונה של מים

המים מגיעים ממקורות שונים החל בכנרת, דרך מאגרים תת קרקעיים ועד בארות ומעיינות. כמו כן בשנים האחרונות גם נעשה שימוש במים מותפלים. ההרכב של המים משתנה בין מקור מים אחד למשנהו ואיכותם אינה אחידה. כתוצאה מכך מבצעים במים טיפולים שונים ומגוונים כמו למשל הכלרה. בעזרת חיטוי המים ניתן לנקות אותם ממזהמים ומזיקים. הכלור הוא חומר חיטוי ולו טעם לוואי וריח חזק. הוא אומנם אינו נראה לעין אך בהחלט משפיע על איכותם. פילטר מים בבית יעזור לשפר את איכות המים ואת טעמם על ידי סינון טעמים וריחות לוואי.

רמת זיהום המים

ישנם אזורים בארץ שבהם רמת הזיהום של מי הברז גבוהה ולכן לא מומלץ לשתות מי ברז. לעיתים הסיבה לפגיעה באיכות המים תהיה תשתיות הצנרת של הבית, ולאו דווקא התשתיות הארציות. בכל מקרה בו מעוניינים לשפר את איכות המים פילטר מים יהיה הפתרון. התקנת מטהרי מים פותרת את הבעיה מהמקור ונותנת מענה לכל מקורות המים בבית, ולא רק לאלו שמשמשים למי השתייה שלכם. 

פלואוריד במי הברז

בישראל מוסיפים למי הברז שלנו פלואוריד. היעילות של תוספת זו למי השתייה נתונה במחלוקת ולא כולם בטוחים שהפלואוריד אכן בריא לנו או שיש בו צורך אמיתי. כתוצאה מכך שתיית מי ברז אינה מומלצת כל כך. משרד הבריאות אומנם מבצע סינונים למים אולם סינונים אלו אינם תמיד יעילים. פילטר מים בבית יכול לעשות עבורכם הבדל גדול ולהבטיח שהמים שתשתו יהיו כמה שיותר איכותיים, טעימים ובריאים.

סוגים שונים של פילטרים

פילטרים איכותיים למים בבית מתאימים לכל ברזי המים התקניים ולהרכב המים בישראל. הפילטרים המיועדים למכונות כביסה ומדיח כלים מגנים על גופי החימום של מכשירי החשמל השונים, בעוד שפילטרים למי השתייה מיועדים לסינון כלור, חלודה, חול, אבנית, טעמי וריחות לוואי ועוד. כמו כן ישנם מכשירים משולבים שמספקים פתרון לכל סוגי המזהמים, בכל מקורות המים בבית, לרבות מי הברז. 

איך בוחרים פילטר מים לבית?

מומלץ לבחור בחברה איכותית שמספקת פתרונות טיהור מים משובחים, איכותיים ומקצועיים בהתאמה לצרכים שלכם. על המוצרים של החברה להציע מענה למגוון שימושים ולעמוד בכל תווי התקן הנדרשים על מנת לשמש אתכם לאורך זמן. בחירת המערכת תלויה מאוד בצרכים שלכם, כאשר הפתרון הבסיסי ביותר הוא מסנן מכאני. מסנן מכאני מתוכנן לסנן רק חלקיקים גדולים, הוא מותקן על מד המים מחוץ לבית ולרוב מספק מענה חלקי. סוג משולב, מורכב ומתקדם יותר כולל שלושה סוגי סננים: סנן מכאני, סנן פחם וסנן אוסמוזה, הוא יספק מענה מלא וידע להתמודד גם עם תרכובות אורגניות ואבנית.

אם ברצונכם לשפר את איכות המים שאתם שותים לרשותכם עומד מגוון רחב של פתרונות סינון, חיטוי וטיהור מים עבור כל צורך ומטרה. כל שעליכם לעשות הוא להבין את הצרכים שלכם ואת מידת האיכות שאתם שואפים להשיג ואז לבחור במוצר שיספק את המענה המתאים.