בר מים במטבח הופך את חלל המטבח למקום התכנסות תוסס ואת האירוח לכמה שיותר פשוט וקל. הוא נותן לכם את כל המקום להכין משקאות חמים וטעימים, למזוג לעצמכם כוס מים על הדרך ובמקרים מסוימים אפילו להכין משקאות מוגזים מיוחדים.

אולם כדי שתוכלו ליהנות מכל הטוב הזה בקלות, המטבח שלכם צריך להיות מוכן וערוך להתקנה של בר מים. לכן אם אתם עורכים שיפוץ, עליכם לקחת בחשבון כמה דברים חשובים.

המיקום

השלב הראשון בדרך הוא להחליט היכן אתם רוצים שבר המים יונח. האם הוא יעמוד באופן עצמאי? האם יש לכם נישה בקיר שתרצו שישתלב בתוכה? המיקום של בר המים חשוב, מכיוון שבהתאם אליו תצטרכו לתכנן היטב את המשטח כך שיהיה לכם נוח לעבוד אתו, לתכנן נקודות מים וחשמל, להכין משקאות או לאפשר גישה נוחה לילדים שרוצים לשתות.

אינסטלציה

האלמנט השני שעליכם לקחת בחשבון הוא אינסטלציה. בר מים צריך לחבר לקו מים, לכן יהיה עליכם לדאוג לנקודת מים במיקום המתוכנן. יש השפעה גדולה למיקום של בר המים, אם בר המים יעמוד בתוך נישה ייעודית או ארון סגור, נקודת המים צריכה להיות נגישה ויש לקחת זאת בחשבון. ברוב המקרים, אנשי המקצוע מושכים צינור בתוך דופן הארון, אך בעת שיפוץ אפשר ליצור נקודת מים ייעודית בקלות. ברגע שיש נקודת מים זמינה, ההתקנה של בר המים לאחר השיפוץ תהיה פשוטה.

שימו לב – אם אינכם מתקינים בר מים בקרוב אלא רק עושים עבודת הכנה לעתיד, כדאי להימנע עד כמה שניתן מלחורר את השיש עבור נקודת מים, וכן להוציא נקודת מהקיר. חירור השיש יכול לגרום לאזורים רטובים, נזילה לפנים הארון ואם אפשר להימנע מכך, עדיף!

חשמל

בר המים פועל על חשמל ולכן כדי להימנע מכבלים שעוברים על משטח העבודה או מפתרונות בזק. עליכם להיות מתוכננים וכבר במהלך השיפוץ להגדיר נקודת חשמל קרובה. אם אין לכם נקודת חשמל בקרבת המקום שבו אתם מעוניינים להתקין את בר המים, מומלץ שתזמינו חשמלאי. חשמלאי יוכל לעשות זאת עבורכם ממש בקלות, ומלבד נקודות חשמל לבר המים, יוכל גם לעשות כבר עבור מכשירים אחרים.

מכיוון שאתם עושים זאת במהלך שיפוץ, כדאי להתייעץ עם בעל המקצוע, בין אם מדובר בקבלן או הנדימן שיעזור לכם לחשוב על המיקום המושלם עבור כל מכשיר חשמלי שתרצו לשלב בחלל, לרבות על משטח העבודה.

הגישה

הגישה אל בר המים חייבת להיות נוחה, ככל שהיה תהיה נוחה יותר כך השימוש בו יהיה מיטבי ויומיומי. יש אנשים שאוהבים את העיצוב האינטגרלי ולכן מכניסים את מוצרי החשמל לתוך נישות ייעודיות, אולם קחו בחשבון שאם אתם רוצים נוחות, על המתקן להיות ממוקם במקום נגיש, ואולי לא יהיה נוח למקם את בר המים בתוך ארון שצריך לפתוח ולסגור בכל פעם שרוצים לשתות. כמו כן, כאשר הגישה נוחה לשימוש היא תהיה גם נוחה יותר לניקיון, שמירה על תחזוקה והחלפת מסננים או נורות בהתאם לצורך.

ולסיכום, תמיד כדאי להתייעץ עם מומחים בין אם כדי לדעת מהו המיקום האופטימלי, בין אם על מנת להבין איך להיערך מבעוד מועד ובין אם כדי לבחור את בר המים המתאים ביותר לצרכי השימוש שלכם.