הצורך בטיהור מים הופך בחברה מודרנית ומתועשת להכרח. זיהום אוויר וחלחול מתכות כבדות וחומרים רעילים לאדמה, המתפשטים במאגרי מים, מזהמים ומעכירים אותם, כל אלה הופכים את המים שלנו  לבלתי ראויים לשתייה ואף למסוכנים. בשל כך הצורך במים מסוננים ונקיים רק גדל. במאמר זה סקרנו לפניכם שיטות לטיהור מים משחר ההיסטוריה ועד היום.

שיבה לאחור במנהרת הזמן מחזירה אותנו אל שנת 4000 לפני הספירה; כבר אז יש עדויות (בכתבים עתיקים) לשיטות שונות של טיפול במים כגון: חשיפת המים לאור השמש המחטא, הרתחתם וסינונם דרך פחם. עד כמה אפקטיבי היה התהליך, זאת, כמובן, אין לדעת. מאוחר יותר, בשנת 1500 לפני הספירה, בקירוב, מוכרת שיטת המצרים לצמצום והפחתה של עכירות המים באמצעות מה שמכונה "אלום קרישה"- חומר כימי שסייע לסילוק חלקיקים שהעכירו את המים וזיהמו אותם.

(כיום, ממרחק העידנים והדורות מדהים ובמידה רבה לא ייאמן, איך אלפי שנים לפני הספירה הכירו בחשיבות טיהור המים, כמו גם המחשבה והיצירתיות שהושקעו בנושא).

מקורו של הכלור

"בטיסת נדנדות", כמאמר המשורר, של הזמן, הגיעה האנושות לשנת 1800, שבה החל שימוש של סינון טבעי של המים דרך החול, בעיקר על מנת לשפר את ריח המים וטעמם. חלפו עוד כ- 100 שנה, שבמהלכן התפשטה השיטה מאירופה לארצות הברית, עד שחוקרים ומדענים גילו ששיפור הריח והטעם הוא מטרה משנית של הצורך בסינון ובטיהור המים, כאשר המטרה העיקרית והחשובה היא מניעת זיהום המים במזהמים מיקרוביאליים הגורמים למחלות שונות ולמגפות. אז נכנס בראשונה שימוש בכלור כחומר חיטוי ובהדרגה הוכנסו לשימוש חומרי חיטוי נוספים.

מערכות לטיהור מים, מהסוג שמוכר לנו כיום (אף כי מדובר אז במתקנים פחות משוכללים מבחינה טכנולוגית) הוכנסו בהדרגה החל משנות השישים של המאה הקודמת. החלוץ וה"נחשון" בתחום זה היה יזם גרמני בשם היינץ שהבין את הרצון העז של האנושות וכמיהתה למים טעימים ונקיים ממזהמים. התובנה הזו הניעה אותו לפיתוח סנן להתפלת מים. הסנן ( מסוג AquaDeMat ) נמצא עד היום במוסכים שונים ומשמש לייצור מים מזוקקים המיועדים למצברי הרכבים השונים. בבית מלאכה קטן בחצר ביתו, שהפך בהדרגה לעסק משגשג, הוא פיתח סננים נוספים אחד מהם, מוכר במיוחד- בריטה- נושא את שם אחת מבנותיו.

בשנים האחרונות נמצאים בשימוש מטהרי מים איכותיים. מסננים למים מוצעים לשימושים שונים. מערכות לטיהור מים חיוניות והכרחיות. גלומים בהן יתרונות רבים. הם מייתרים את הצורך בנשיאת בקבוקים ואת התלות בספקיהם. הן מהוות ערובה לאיכות בלתי מתפשרת של המים. הן מבוססות על טכנולוגיה חדשנית וכוללות שלבי סינון מדורגים המהווים ערובה  לסינון מושלם. מסננים למים הכוללים מיקרופילטרים מתקדמים מאפשרים צריכה שוטפת וקבועה של מים. זמינותם של מים מסוננים ומטוהרים אינם דבר שניתן להפריז בתיאור חשיבותו.

חברתנו נגישה וזמינה לספק לכם, הצרכנים, מערכות סינון מים ביתיות ומוסדיות העומדות בתווי תקן האיכות והבטיחות המחמירים ביותר- הישראלי והאמריקני.-   מותאמות לדרישות תקן ISO 9001 2001

מטריקס  מציעה מגוון מערכות לסינון וטיהור המים

נציגי שירות של חברת מטריקס מציעים מערכות סינון מים ומתן מגוון פתרונות בתחום טיהור מים לאחר אפיון והגדרה של פרופיל השימוש במים. רכישת מטהרי מים יעילים וחסכוניים מאפשרת לכם ניצול מיטבי של כספכם ומהווה ביטוי לחשיבות הרבה שאתם מייחסים להימצאות מקור מים מסוננים ומטוהרים בביתכם או במשרדכם כל העת.

משום היות מים מקור החיים, שמירה על טהרת המים אינה רק חובה לאומית אשר על המדינה לדאוג לה; כל משק בית צריך לוודא כי מי השתייה בבית הם נקיים וראויים לשתייה. שימוש באחד הסננים האיכותיים והבטיחותיים ביתר של חברת מטריקס מהווה ערובה לצריכת מים נטולי מזהמים וחיידקים שונים.