צריכת מים בכמות מספיקה חיונית לשמירה על תקינותן של כלל מערכות הגוף ובכללן, כמובן, מערכת העיכול. ידוע זה מכבר, כי עיכובים בתהליך העיכול והצטברות והשתהות של צואה במעי הגס משפיעה ישירות על צמיגותה. שהייה ממושכת גורמת לספיגה חוזרת של נוזלים וגורמת לעיכובים בתדירות היציאות.

אין עצה גורפת להרבות בשתייה אלא על שתייה מידתית- עד כשמונה כוסות ביום – אם פעילותה של מערכת העיכול סדירה ותקינה אין שום הנחיה להרבות בשתייה. מחקרים שנעשו בקרב ילדים העלו, כי הגדלת כמות השתייה אינה משפיעה בהכרח ובאופן ישיר על הרגלי היציאה שלהם. עם זאת, כאשר קיימת בעיה של תדירות בלתי סדירה של יציאות ומידת  צמיגות לא תקנית של הצואה, צריכת נוזלים מוגברת משפרת את המצב.

בסקר שנערך בקרב קשישים לא ניכרה כל השפעה על שכיחות העצירות והרגלי היציאה בכלל כאשר הם צרכו כמות של שלוש עד שש כוסות מים ביום. ככל שצריכת הנוזלים גדולה יותר נמצאה שכיחות נמוכה יותר של עצירות.

ברור כי לתקופות השנה יש השפעה. בקיץ, כצפוי, ניכרת שכיחות רבה יותר של עצירות בקרב אנשים קשישים.  מכאן נובע הצורך לעידוד שתייה בקרבם.

עם זאת, הטיפול האפקטיבי בתופעת עצירות אינו רק התוויה להרבות בשתייה אלא גם להוסיף סיבים לתזונה.

מידה נאותה ומאוזנת

כשם שדיאטניות ממליצות על תזונה מאוזנת, כך גם לגבי שתייה: אם משק הנוזלים בגוף תקין והאדם, המכיר את גופו, מכלכל אותו בתבונה ובאופן מושכל, הוא אינו נדרש להרבות בשתייה. עם זאת, לא תמיד אנחנו חשים כשאנחנו מתחילים לאבד נוזלים ולהתייבש, לכן חשוב להקפיד על שתיית כשש עד שמונה כוסות ביום, גם אם לא חשים צימאון.

חשוב לגוף לשמור על כמות קבועה של מים על מנת לתפקד היטב. המידע החיוני לגוף על כמות המים הנדרשת לו לצרכיו המשתנים מועבר אליו באמצעות חיישני לחץ הדם והחיישנים המעידים על ריכוז המומסים. הגוף פועל על פי המידע הזה. הגדלה של נפח הדם גורמת להפחתה בריכוז המומסים ולהפרשת עודף המים על ידי הכליות באמצעות השתן. כאשר נפח הדם קטן וריכוז  המומסים גדל, הכליות מייצרות פחות שתן ומופעל בגוף מגנן הצמא.

כמי שמכירים את גופכם אתם ודאי יודעים לזהות את איתותי הצמא שלו.

על מנת לצרוך מים איכותיים, מסוננים ומצוננים מציעה לכם חברת מטריקס קולרים מיני ברים ואביזרים שונים להשבחת המים. מגוון אמצעים, אביזרים וחומרים לטיהור מים ולמניעת אבנית מבטיחים כי מים איכותיים יהיו נגישים וזמינים עבורכם בבית ובמשרד.

על אודות המים

1. רצוי ומומלץ לשתות מים בלגימות מדודות- מתונות, קטנות ואיטיות. לגימה באופן זה מסייעת לספיגה טובה שלהם בגוף.

2. על מנת להעשירו לגוון את טעמם ה"משעמם" של המים ניתן להוסיף להם לימון, פלח תפוז, לימונית או נענע.

3. אוהבים קפה? לרוויה. חשוב לשתות על כל כוס קפה שתי כוסות של מים.

4. גם אם אינכם חשים צמא בקיץ, הרגילו עצמכם לשתות מעט מים בכל שעה עגולה.

5. שאו עמכם לכל מקום בקבוק של מים, כך שגם בהעדר מקור נגיש וזמין של מים במקום כל שהוא, תוכלו לשתות לרוויה מהבקבוק שלכם.