שאנו מדברים על אורח חיים בריא אנו כוללים בו תזונה נכונה ופעילות גופנית, המצב האידיאלי של גוף בריא הוא כמה שפחות תאי שומן וכמה שיותר תאי שריר. אחד מהדברים הכי חשובים בתזונה נכונה הוא שתיית מים מרובה, כמובן יחד עם תפריט תזונה מאוזן ודל קלוריות.

יש לא מעט אנשים שרוצים להוריד משקל בזמן קצר, ומשתמשים בדיאטות מסוכנות, שכוללות רק ירקות ומים, מכיוון שמים ממלאים את הקיבה ומעניקים תחושת שובע. אולם הדיאטות הנ"ל פוגעות בגוף, וכן לא מומלץ ולא ניתן להתמיד בכך לאורך זמן, מה שגורם לרוב האנשים לעלות משקל עודף לאחר מכן.

אורח חיים בריא אינו דיאטה חד פעמית, זהו תהליך של שינוי הרגלים, המתחיל בתזונה נכונה, וממשיך עם פעילות גופנית יומיומית. רק כך ניתן להגיע לתוצאות ולהתמיד בהם.

תפריט דל שומן הוא עשיר וניתן להרכיב ממנו מגוון של ארוחות שונות. אחד הגורמים החושבים בתזונה נכונה לפני הכל הוא החלפת שתייה ממותקת במים, שתייה ממותקת היא העקב אכילס של רוב האנשים. רק בהורדת השתייה הממותקת ניתן להשיל ממשקלנו.

מהי כמות המים היומית המומלצת לשתייה

כמובן שיש הרבה פרמטרים משתנים במשוואה הזו, כגון: משקל, גבר או אישה, גיל, לפני אימון או אחרי וכדומה. אך בכלליות מומלץ לשתות 2 ליטר מים ביום לאדם מבוגר. על מנת לבדוק שאכן עמדו במכסת המים הנכונה יש למלא 2 בקבוקים של ליטר, ולסיים אותם עד סוף היום (לפני השינה).

מה מעניקה לנו שתיית מים?

על מנת שהגוף שלנו יכול לשרוף שומן בצורה אפקטיבית בזמן פעילות גופנית חייבים לשתות מים בכמות המומלצת, המים מונעים התייבשות בזמן אימון או פעילות אירובית, מסייעים בבניית מסת שריר, מגביר אנרגיה ומסייעים לפעילות חילוף החומרים בגוף.

מה כולל תפריט תזונה דל שומן?

מים, חלבונים, דגנים, פירות ירקות, דגים, בשר דל שומן (פילה בקר, חזה עוף, הודו) סיבים, וכמובן פחמימות במידה. ניתן לעשות אין סוף שילובים ולהרכיב מנות מושקעות. חשוב לאכול כל שלוש שעות מנות קטנות, על מנת לא לפתח רעב, ולהרכיב ארוחה שלוש פעמים ביום.

חשיבות של מאמן כושר להתמדה בפעילות גופנית

אחת הבעיות הגדולות של שינוי הרגלים באוח חיים בריא הוא למצוא את הזמן לשלב פעילות גופנית במהלך היום, על מנת להתחיל להכניס את הפעילות הגופנית לחלק משגרת חיינו מומלץ להיעזר במאמן כושר אישי. באמצעות מאמן הכושר שמגיע אלינו לבית, למשרד או לפארק הקרוב, אנו מונעים מעצמנו תירוצים של חוסר יכולת לשלב את הפעילות במהלך היום. עוד דבר חשוב הוא למצוא פעילות שאנחנו מתחברים אליה כדי שנוכל להתמיד בה. דרך מאמן כושר אישי נוכל למצוא פעילויות שאנו נאהב ונרצה לעשות לאורך זמן, בזכות הידע העשיר שלו בתחומי ספורט רבים ומגוונים.

אימון כושר אישי המותאם ליכולות שלנו ועולה בהדרגה מבחינת מאמץ חשוב מאוד בכדי למנוע פציעות מיותרות, או שרירים תפוסים שיגרמו לנו לא לעסוק בפעילות למשך מספר ימים.